Reuters

Reuters – 3 Ağustos 2017

Artan hammadde fiyatları ve rekabetin kar marjını baskıladığı oluklu mukavva sektöründe bu yıl cironun %50 artarak $3 milyara çıkması bekleniyor- OMÜD Başkanı – Reuters News

İSTANBUL, 3 Ağustos (Reuters) – Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) Başkanı Mehmet Nuri Görenoğlu artan tüketim ve e-ticaretin de etkisiyle son yıllarda hızlı bir büyüme trendine giren oluklu mukavva sektöründe bu yıl sonunda toplam cironun yüzde 50’ye kadar artışla 3 milyar dolara çıkmasının beklendiğini söyledi.

Sektörün değerlendirildiği basın toplantısında konuşan Görenoğlu, Buna karşılık sektörün kar marjının yüzde 5 seviyesi ile oldukça düşük olduğunu ifade ederek, bunun da yüksek hammadde fiyatları ve sektörde artan rekabetin etkisiyle olduğunu söyledi.

Görenoğlu, ekonominin büyümesi ve hammadde fiyatlarındaki artışın, ürünlerin fiyatını yükselttiğini ve cirodaki artışta neden olduğunu belirterek “Bu yüzden 2017 cirosunun da yüzde 40-50 artmasını bekliyoruz” dedi.

Oluklu mukavva sektörünün yılın ilk çeyreğinde yüzde 10’luk büyüme sergilediğini belirten Görenoğlu, yılın ikinci çeyreğinde sektörün yüzde 6 civarında büyüyeceğini öngördüklerini belirterek, “Her yıl sektörümüz Gayri Safi Milli Hasılanın yaklaşık 1.5 katı kadar büyüme gösteriyor. Ne kadar tüketim olursa o kadar da ambalaj üretimi artıyor… Tüketim harcamalarının artması, modernleşme ve e-ticarete olan rağbet sektörümüzün gelişimini olumlu yönde etkiliyor” diye konuştu.

AB ülkeleri ile karşılaştırıldığında Türkiye’de sektör olarak daha kat edecek çok yolun olduğuna dikkat çeken Görenoğlu, hedeflerinin 2023 yılına kadar 4 milyon tonluk bir üretim (aynı zamanda tüketim) ile kişi başı halen 25 kg civarındaki tüketimi 40-45 kg çıkarmak olduğunu ifade etti.

Verilere göre sektörün 2016 sonunda oluklu mukavva tüketimi yıllık 2.02 milyon ton seviyesinde bulunuyor.

CİDDİ YABANCI İLGİSİ VAR

Sektöre ciddi bir yabancı ilgisi olduğunu da belirten Görenoğlu, dernek üyesi 31 firmanın aşağı yukarı yüzde 40’ının yabancı ortaklı firmalardan oluştuğunu belirterek, “Türkiye canlı bir pazar. (Satın alma anlamında) Yeni bir takım gelişmeler, ciddi görüşmeler var sektörde” dedi.

Son yıllarda satın alma ve birleşme işlemlerinde azalan iştaha karşın, iç tüketim ve büyüyen perakende sektörünün etkisiyle oluklu mukavva ve ambalaj sektöründe yabancı ilgisi sürüyor. Yüzde 85’i 340-360 milyon dolar aralığında bir rakama Actera Group’a satışı geçen aylarda tamamlanan Korozo işleminin yanı sıra, 2016’da Gözde Girişim’inGOZDE.IS dolaylı bağlı ortaklığı Farmamak Ambalaj’ın tamamı Alman Klöckner Pentaplast Group’a 46 milyon dolara satılmıştı.

Yine geçen sene ambalaj sektöründeki diğer bir satın alma da Güney Afrikalı ambalaj şirketi Mondi’nin Kalenobel’in yüzde 90 hissesini 90 milyon euroya satın aldığını açıklamasıydı.

Son 10 yılda ise Avusturyalı Dunapack’ın Dentaş’ı, Güney Afrika şirketi Mondi’nin Tire Kutsan’ı, Constantia’nın Asaş’ı, Avustralyalı Amcor’un da Ratopak Ambalaj’ı satın alması diğer önemli işlemler arasında yer alıyor. (Full Story)

Sektörde iki yıldan beri uygulanan bir antidamping vergisine dikkat çeken Görenoğlu, “Bunun kaldırılması için uğraşıyoruz. Nihayetinde bu ürün yaş meyve ve sebze ihracatında en çok kullanılan ürün. Bu da o ihracatın daha pahalı olmasına neden oluyor. Bunun kaldırılması için çaba gösteriyoruz” diye konuştu.

 

(Haberi yazan Ebru Tuncay; Redaksiyon Birsen Altaylı)

Yorumlar kapalı.